20/01/2022
Spiseforstyrrelse og selvskade
Hej
Jeg er er pige på 13
Jeg har det rigtig svært og jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg har altid tænkt på hvad andre folk tænker om mig og og hvordan jeg ser ud og at jeg kun kunne finde negative ting i mig selv og aldrig positive ting, derefter fik jeg konstaterede en spiseforstyrrelse. Jeg spise aldrig noget som i ALDRIG NOGET jeg i fire dage og ikke fik noget mad, jeg græd være dag og har prøvet så mange gange og gøre dumme ting ved mig selv som ( skære giv mig selv blå mærker) og sådan gik jeg i 7 måneder og så endelig så opdagede nogen det.
Efter en ugen bliver kaldt til læge igen og går afhvide jeg skal have medicin. Og der begynder jeg bare at stor græde, en uge efter bliver jeg kaldt ind igen for jeg får at hvide at jeg skal have noget nyt medicin for det andet hjalp ikke. Det gik jeg med i en ugen igen og bliver kaldt ind igen og får at vide at jeg skal have nyt medicin igen igen.
Endelig fik jeg noget der hjalp mig men så skriver min læge til mig at han har tænkt sig at tage det fra og så faldt at sammen fra mig.

Svar
Kære pige på 13 år
Først og fremmest skal du have tusind tak for dit brev. Du beskriver, at du er i en rigtig vanskelig situation, og jeg kan godt forstå, at du synes det er rigtig svært at håndtere.
Du beskriver, hvordan du har en spiseforstyrrelse og er selvskadende, og at du langt om længe har fået noget hjælp hos lægen. Det er er rigtig godt, at din læge er opmærksom på problemet, men det er selvfølgelig rigtig hårdt, at når medicinen endelig virker, skal det tages fra dig.
Her i Bryd tavsheden arbejder vi med at hjælpe børn og unge, der er udsat for f.eks. fysisk og psykisk vold. Selvom du beskriver en vanskelig og svær situation, så lyder det heldigvis ikke til, at du er udsat for vold.
Derfor vil jeg sende dig videre til vores smadderdygtige kollegaer i Headspace eller GirlTalk. De kender meget mere til problemstillinger, der ligner dem du har, og de er derfor langt bedre at tale med.
Jeg ønsker dig det allerbedste.
Med venlig hilsen
Thea