22/01/2022
Jeg har lyst til at skade min irriterende klassekammerat
Jeg ville kvele 4 fra min skole for de er interne og jeg siger stod til mor at jeg ville flytte skole og har har harft selvmords tænker og vold,ensomhed

Svar
Kære du.
Først og fremmest, skal du have tak for dit brev. Det lyder til, at du går rundt og har det rigtig hårdt med nogle mørke og tunge tanker, og derfor er jeg rigtig glad for, at du skriver ind til os!
Du beskriver, at du har lyst til at kvæle en fra din skole, som er irriterende. Derudover fortæller du, at du har sagt til din mor, at du ønsker at flytte skole, og at du har haft tanker om vold, selvmordstanker, og at du føler dig ensom.
Jeg fornemmer på dit brev, at du selvfølgelig godt ved, at man aldrig må gøre skade på andre ved at kvæle dem, eller udøve andre former for vold, uanset hvor irriterende de er.
Jeg bliver derfor lidt nysgerrig på, hvor mon de her tanker om at kvæle nogen kommer fra. Hvad gør den her person af irriterende ting, som giver dig lyst til at kvæle ham/hende? Og kan du mon få øje på andre måder at sige fra på?
Alle de her tanker vil vi rigtig gerne tale mere med dig om. Derfor er du meget velkommen til at kontakte os på vores chat alle hverdage mellem 17-20. Her kan vi sammen blive lidt klogere på, hvad der gør, at du har det svært, og hvad der skal til, for at du kan få det bedre.
De bedste hilsner
Thea