25/01/2022
Selvskade fordi det er svært at være dig
Hey med dig, jeg har været selvskadetrangen til det, da jeg har skær i mig selv mange stede fordi jeg har meget svært det i mit livet , jeg har mistillid til en voksen , og Jeg har slet ikke snakke med nogen om det, jeg har meget meget svært ved at have min styr på selvskadetrangen så jeg har meget lyst til at selvskadetrangen til!
Jeg har skær i mig selv og kniven og osv

Svar
Hey du
Det lyder som om du har det rigtigt, rigtigt svært - og som du selv skriver, så kan det godt give trang til at skade sig selv, når man har det svært og måske går rundt med en stor smerte inden i. Det er nemlig sådan, at selvskaden kan lette på den smerte eller det svære man går med, men blot for en tid, da smerten eller det svære ofte fylder meget mere bagefter.
Måske er det sådan for dig.
Du skriver du har mistillid til en voksen, og det er ikke godt, slet ikke hvis det er en voksen, som du helst skulle have tillid til. Mon du har andre voksne omkring dig som du kan tale med om dette?
Man skal nemlig ikke gå og have det svært alene, man skal få talt med nogen om det, som kan hjælpe en. Har du en, du kan tale med og som kan hjælpe dig med at finde ud, hvad du kan gøre?
Hvis du ikke har nogle voksne en lærer eller andre omkring dig, som du kan tale med, så er du velkommen til at ringe til Bryd Tavsheden på 44 45 20 91 mellem kl. 9 og 15 og få en snak.
Du må ikke gå alene med det og det er så godt og stærkt, at du rækker ud for at få hjælp, som du gør, når du skriver til os i Bryd Tavsheden, vi vil gerne hjælpe dig.
Pas på dig selv!
Mange hilsner
BrydTavsheden