28/01/2022
Voldsomme oplevelser.
Hej….. jeg er rigtig ked af det for her for lidt tid skete det her : der var en dag hvor far han fandt mig så..... kan man vel godt sige han var voldelig. Han rejste mig op.... slæbte mig hen af jorden og ......og rev i mig og ruskede i mig og han tog bare og hev rundt med mig.... hende damen spurgte hvad der skete.... jeg begyndte at græde rigtig rigtig meget..... og det bare de siger det er normalt at forældre skal være så voldsomme ...... jeg ved ikke om jeg gør det klart nok, hvor voldsomt det er men det er rigtig voldsomt. .... de taler hele tiden ned til mig, truer og de har sat noget på så de kan overvåge mig og se hvem jeg kontakter af sociale medier osv..... jeg ved ikke hvad det er der gør mig så dum og at jeg er så forkert og Jeg føler mig virkeligt ikke god nok. Jeg græder hver dag og er bange for hvad der vil ske…. Jeg ved godt jeg ikke er perfekt men jeg prøver alt jeg kan for at være den perfekte version af mig selv og jeg kæmper for at få det bedre. jeg prøver at være sød nok og jeg prøver at lade vær med at være sådan her. Jeg prøver at lade vær at sige andre skal glemme mig og jeg prøver at ja Jeg er bare rigtig bange for jeg aldrig for det bedre for nogengange har jeg lyst tilbage give op..... jeg tænker rigtig meget på det derhjemme og jeg prøver alt jeg kan for at tænke over at jeg snart kommer væk med indtil da er jeg bare rigtig rigtig ked af den måde de er på. De er voldsomme. Sparker og slår på dørene så man er bange for at de sparker den op ... eller slår døren op..... jeg er rigtig ked af at de før siger jeg er latterlig at høre på, dum og bare latterlig og tåbelig , tåbelig at høre på. En episode hvor min far hele vejen hjem i bilen fortalte hvor meget jeg havde ødelagt det hele og hvis jeg ikke havde skabt mig så meget kunne vi have hygget os osv. jeg blev slæbt rundt med, sparket og slået.... det er det jo når man tager fat i en så hårdt og slæber en hen af jorden, skubber osv.... det gjorde han i sommers og især da jeg var lille så tog han fat i mig og slæbte rundt med mig....jeg prøver bare alt jeg kan for at være god nok derhjemme men uanset hvad jeg gør eller siger er jeg det aldrig for dem. Jeg kæmper så meget for at få det her liv jeg ønsker og få et liv hvor jeg ikke hele tiden skal være så ked af det men jeg føler mit liv består af svigt og at andre gør mig ondt. Det gør så ondt inden og jeg er bare så bange for ked af det og …… de taler hele tiden ned til mig og jeg for hele tiden at vide at alt er min skyld…. Og du må gerne sige jeg er dum og du må gerne sige jeg er verdens dummeste pige … jeg for det alligevel at vide i forvejen og det passer vist også….

Svar
Kære pige på 14 år.
Tak for dit brev, som indeholder rigtig mange og voldsomme ting.
Noget af det du skriver er sket da du var yngre og noget sker nu. Det er slet ikke i orden at du bliver behandlet som du skriver om. Det er meget galt at forældre udsætter deres barn for det som du skriver om.
Du beskriver både fysisk vold ved at du bliver slået og trukket i håret og psykisk vold ved at der bliver talt dårligt til dig. Og så en elektronisk overvågning.
Det er helt svært at give dig et råd i et brev.
Jeg synes du skal ringe ind til os på mandag og får en samtale med en rådgiver. Så kan vi bedre hjælpe dig.
Hvis du ikke kan det, så synes jeg at du bliver nødt til at tale med en voksen som du stoler på. Måske allerede på mandag kan du finde en lærer som du kan tale med.
Mange hilsner
Brevkassen.