01/02/2022
Kæreste skælder ud og tager fat i mig
Hej
Jeg er en dame på 25 år, jeg har en kæreste der er træls nogen gange. Han skælder mig ud ret tit over ligegyldigt ting, hvis jeg siger, hvis jeg skal have hjælp til sengetøj, så siger han, jeg sKal hele tiden gør ditten og datten. Og så bliver han vildt sur og begynder med at true at sige skride over til dig igen og aldrig komme igen og får det til at lyde som om, det er mig der har gjort det hele og startet alt det her. Vi har det fint sammen men han er mega mærkelig nogen gange.
Nogen gange er han også efter min kat, hvor han skælder den ud over ingenting, sprøjter vand efter den, råber efter ham min kat er sød og ikke en der laver ballade. Så siger han også, jeg engang har sagt, jeg ville skrotte min kæreste for min kats skyld for at være 100% sammen med ham, han bliver tit med at nævne det og det pisser mig virkelig af, nogen gange kan han også blive så sur, han tager hånden omkring min armen og får blå mærker af det og slår mig også hvis han bliver sur over noget, han mener jeg har sagt forkert. Jeg ved ikke hvad mig og min kat gør forkert, siden han er, som han er.
Nogen gange bringer han også gamle ting der er sket på banen for at provoker mig. Hvis jeg siger det ikke passer eller svar igen, bliver han sur og siger jeg skal skridt og ikke komme igen. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gør.
Han siger han gerne ville hjælpe men når jeg så endelig spørg han om hjælp, begynder han at blive sur og sige alt muligt lort.
Han siger også nogen gange grimme ting om min familie, hvor han ikke tror de kan lide ham og så videre.

Svar
Kære du.
Først og fremmest skal du have tusind tak for dit brev. Hvor er det godt, at du rækker ud for det lyder til, at du er i en vanskelig og ubehagelig situation!
Du beskriver, hvordan din kæreste skælder dig ud, truer dig med at forlade dig, tager fat i dig og også skælder din kat ud.
Du beskriver også, at i faktisk har det fint sammen, men at han bliver mærkelig ind i mellem. Det lyder til, at du har ambivalente følelser omkring jeres forhold, og du fortæller også til sidst i dit brev, at du simpelthen ikke ved, hvad du skal gøre.
Ud fra dine beskrivelser af jeres forhold lyder det til, at jeres relation og dynamik er usund, og derfor lyder det som om, at relationen skal slutte. Også fordi at du fortæller, at din kæreste skælder dig ud og tager fat i dig - det må han ikke, og det er ikke din skyld. Det er din kærestes ansvar, ikke din skyld!
Du er mere end velkommen til at fange os på vores chat i hverdagene mellem 17-20, hvor vi kan tale med dig om, hvilke følelser og tanker det vækker i dig, at være i det her forhold, og hvordan du kommer ud af det. Du er også velkommen til at ringe til os på telefon: +45 44 45 20 90 i samme tidsrum.
De bedste hilsner
Bryd tavsheden