04/02/2022
Tror jeg har en creepy lærer
Hej jeg er en pige på 13 og mit dilemma er at min crepy matematik lære (mandlige matematik lære) kigger på pigerne fra min klasses numser når han nogen gange får os til at rejse os op midt i timen og hoppe op og ned eller lave spraldemænd så vi kan røre os og "få ilt til hjernen" problem er at mens at vi gør det så stiller han sig bagerst i klassen for at kigge på os bagfra . Jeg ved ikke om jeg kan sige det til nogen for jeg er bange for at jeg er den eneste der har bemærket det.

Svar
Hej med dig!
Du fortæller, at du har en creepy matematik lærer.
Det du beskriver han gør som er creepy, er at kigge på pigernes numser, når de laver sprallemænd.
Jeg kan godt forstå, at du kan blive i tvivl, om hvad du skal gøre. Hvis det er rigtigt, at en lærer kigger på sine elevers numser, så er det selvfølgelig helt forkert.
I din beskrivelse, kunne jeg dog godt blive i tvivl, om det er det han gør. Han siger i hvert fald, at det er for at bevæge sig, hvilket giver god mening.
Nogle gange, kan man godt have en lærer, som er lidt underlig. Også kan det være svært at finde ud af, hvad læren tænker eller mener, når han/hun siger eller gør noget. Så kan man blive i tvivl.
Derfor synes jeg, at det er en rigtig god ide, hvis du snakker med nogen om det. Det er vigtigt, at din lærer for at vide, at når han kigger på den måde, så får man de forkerte ideer om hvad han har gang i.
Måske du kan tale med dine forældre eller en anden lærer om det?
Da det ikke omhandler vold, vil jeg også anbefale dig, at tage fat i børnetelefonen - de er eksperter i at arbejde med skoleproblematikker!
Mvh Bryd Tavsheden