06/02/2022
Fysisk vold fra far
Hey bro
jeg er en pige på 10.... min far har taget fat i mig.....hårdt fat i mig..... han har også revet i mig og i mit hår.... han har sparket og skubbet og nevet og hevet i mig, slæbt mig hen af jorden, gjordt så jeg faldt... han har gjordt meget

Svar
Hej med dig.
Du fortæller, at din far tager hårdt fat i dig og river i dit hår. Du bliver sparket, skubbet og hevet i. Og at han generelt har gjort meget.
Det er jeg ked af at høre!
Vold er ulovligt. Du har ret til ikke at blive slået. Det gælder også hjemme i din familie.
Det er rigtigt vigtigt, at du nu får noget hjælp. Og den bedste måde, du kan få hjælp på, det er ved at sige det højt. Så det er så godt, at du har skrevet herind, sejt gået!
Men det er også rigtigt, at nogen som kender dig og din familie, får de her ting at vide. Volden skal stoppes og din far skal have hjælp til at stoppe sine voldelige handlinger.
Kunne du forestille dig, at du kunne fortælle det her til din lærer eller måske et andet familiemedlem?
Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, til at få det sagt højt til nogen. Prøv at skriv til os i aften på chatten mellem kl 17-20.
Husk, at det er ikke er okay, det der foregår. Du fortjener ikke at blive slået!
Mvh Bryd Tavsheden