13/02/2022
Er det min skyld?
Hey med dig jeg er en pige på 14 år så jeg bliver fanden ked af det fordi min nuværende kæreste og jeg har hafte sex sammen , pludselige jeg tænker på tilbage overgrebet , så det er jo min skylde fordi jeg har været selv udsat for et sekuelle overgreb det var forhold til min ekskæreste , det var derfor jeg har blevet vred og slå på ham fordi jeg føler mig ubehageligt Og min kæreste bliver meget vred på mig fordi han sagde til mig det forbudt at slå på hinanden…. Jeg er usikker over at det er min skylde ellers ikke

Svar
Kære Pige på 14 år
Jeg vil først og fremmest, sige mange tak for dit brev.
Jeg kan forstå på dit brev, at du er blevet udsat for overgreb af din ekskæreste, hvilket lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse. Du spørger efterfølgende, om dette er din skyld, at du blev udsat for overgreb. Du skal vide, at dette aldrig er din skyld, og at dette desuden også er ulovligt!
Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, og hvis du har brug for en at tale med, så du mere end velkommen til at skrive ind til vores chat som har åbent mandag-fredag kl. 17-20 eller ringe ind på +45 44 45 20 90.
Mvh.
Bryd Tavsheden