15/02/2022
Dårlig til matematik
Hej jeg er en pige på 16 år og er vild dårlig til matematik og jeg føler mig meget dum og som en fiasko. Jeg kan ingen gang finde ud af 4 klasses matematik. Matematik for mig er som et fremmedsprog

Svar
Kære pige på 16,
Jeg kan forstå at du synes at du er dårlig til matematik og at du føler dig dum. Det bedste er at tale med nogen om dine problemer, så du ikke går med dem selv. Det er også den eneste måde du kan få hjælp til at blive bedre. Har du forsøgt at tale med en lærer omkring dine udfordringer i matematik? Der er ingen grund til at føle sig dum eller som en fiasko, fordi man har svært ved et fag. Man plejer at sige at øvelse gør mester og det er der ingen skam i. Ellers kan du undersøge om der er nogle tilbud til lektiehjælp efter skoletid i det område hvor du bor. Det kan være på f.eks. være på biblioteket.
Herinde rådgiver vi om vold i nære relationer og derfor håber vi at overstående kan inspirerer til at søge hjælp det rigtige sted.
De bedste ønsker herfra
Mvh.
Bryd Tavsheden