17/02/2022
Selvskade og spiseforstyrrelse
Jeg kan snart ikke mere
Jeg er træt og stort set aldrig glad selv om jeg virker glad. Jeg prøver at stoppe med selvskade det går bare ikke specielt godt. Jeg har af flere omgange prøvede enten at sulte mig selv eller kaste min mad op, det lykkes dog sjælendt da mine forældre er ret opsat på sunde spise vaner og jeg selv er bange for at ødelægge mine tænder med for meget mave syre. Hvad skal jeg gøre

Svar
Hej du,
Hvor er det godt og stærkt at du skriver ind. Du skriver at du er træt og stort set aldrig er glad selvom du virker glad. Det er en tung og ubehagelig følelse at gå rundt med, og så vigtigt at du ønsker at ændre på det. Har du snakket med nogen omkring disse følelser? måske en forældre eller en anden som står dig nær?
Derudover skriver du, at du forsøger at stoppe med at begå selvskade, men det ikke går specielt godt. Samt at du over flere omgange har forsøgt at sulte dig selv eller kaste mad op. Det at du selv forsøger at stoppe med at begå selvskade er godt, og det er endnu bedre, at du er stærk nok til at række en hånd ud, og sige du har brug for hjælp.
Du skriver ikke noget om årsagen til at du føler du har brug for at skade dig selv. Hvis det på nogen måde er relateret til fysisk eller psykisk vold, og du ønsker rådgivning om dette, kan du skrive ind til os her på Bryd Tavsheden på chatten eller ringe ind.
Hvis du derimod har mere brug for at få råd til, hvordan du stopper selvskade og håndterer dine spisevaner, vil jeg råde dig til at skrive ind til LMS (https://www.lmsos.dk/raadgivning) da de tilbyder gratis rådgivning om spiseforstyrrelser og selvskade. Jeg håber du kan bruge mine råd og du kan blive glad igen, fordi alle fortjener at være glade.
Mvh.
Magdalene