17/02/2022
Kan jeg tillade mig at melde afbud?
Hej. Jeg har fortalt min far, at jeg ikke længere, ønsker kontakt, med hans kæreste og familie.
Nu er situationen den, at kærestens ældste datter, skal giftes i år, og det har sagt ja, til at deltage i tidligere, men da jeg ikke har set dem længe, og ikke ønsker kontakt fremadrettet, synes jeg at det virker lidt skørt at deltage i et bryllup. Kan jeg tillade mig at melde afbud?

Svar
Hej,
Tak for at du har skrevet ind til os. Jeg kan godt forstå, at du sidder i et svært dilemma. Jeg kan kun anbefale dig, at du gør det, der føles rigtigt for dig. Du kan måske vende dette dilemma med et familiemedlem eller en god ven, som kender dig godt.
I Bryd Tavsheden rådgiver vi nemlig om vold, og ud fra dit brev er det uklart for mig, om din problemstilling handler om vold. Hvis dette dog er tilfældet for dig, er du velkommen til at kontakte os igen i hverdagene mellem kl. 17.00 - 20.00 på chatten eller på telefonen 44 45 20 90.
Jeg håber, at du finder en løsning.
Mvh.
Sameera, Bryd Tavsheden.