19/02/2022
Bror er voldelig.
Jeg er blevet banket af min bror, og det er slemt. Blåt øje, hævet næse, flækket læbe m.m. Vi bor samme sted med vores mor. Min mor er også bange for ham, hvem kan hjælpe os i sådan en situation? Man kan ikke tale med ham, og han har ingen respekt for andre.

Svar
Kære pige på 20 år.
Tak for dit brev, det er så flot at du skriver og beder om hjælp.
Det er en alvorlig situation som du skriver om. Din bror har udsat dig for grov vold og både du og din mor er bange for ham.
Der dukker mange spørgsmål op når jeg læser dit brev. Hvor gammel mon din bror er ? Hvis han er under 18 år så vil jeg foreslå at du og din mor henvender jer til socialforvaltningens familie afdeling og beder om støtte.
Jeg tænker at din bror har store problemer siden han er så voldelig overfor sin søster. Mon han tager stoffer ? Eller drikker meget.
Og hvad var situationen ? Skændes I eller sagde du noget der fik ham til at reagere så voldsomt. For både stoffer og alkohol kan gøre folk uligevægtige.
Du skriver ikke om en far. Kan han tale med din bror ? Eller et andet familiemedlem. Eller kan din bror flytte så at du og din mor får ro.
Mon du melde overfaldet til politiet ? Hvis du var på skadestuen så kan du godt nu gå til poltiet for så er beviset i skadestue rapporten, eller måske i din mobil.
Det er helt uholdbart at det sker. Så jeg tænker at du skal ringe til os på mandag og tale med en rådgiver om hvad du og din mor kan gøre.
Du kan også skrive til vores chat.
Jeg håber at du kontakter os igen, så vi kan rådgive dig bedre.
Bedste hilsner
Brevkassen.