24/02/2022
Jeg er bange for at blive slået af min far når han bliver sur
Jeg er bange for at blivet slået af min far når han bliver sur

Svar
Hej pige på 14 år,
Hvor er det GODT du skriver. Det er virkelig modigt af dig.
Jeg kan forstå at du er bange for at blive slået af din far når han bliver sur.
Det for mig til at tænke på, om det er noget han kan finde på når han bliver sur?
Hvis han truer dig med at slå dig når han bliver sur eller når han ikke er sur, så er det psykisk vold hvilket er ulovligt i Danmark.
Hvis det er noget han gør når han bliver sur, så er det fysisk vold som også er ulovligt i Danmark.
Det er overhovedet ikke okay hvis han truer dig eller slår dig når han bliver sur. Jeg kan godt forstå, at det ikke er rart at føle sig udsat sammen med dit eget familiemedlem. Det er så godt du mærker det og rækker ud-Jeg synes du er så modig! det er så sejt at du deler det med os.
Ens forældre skal passe på en og give trykhed og kærlighed, og det er ikke meningen at du skal ikke være bange på nogen måde, når du er sammen med ham.
Jeg vil helt sikkert råde dig til at dele det her med en som du stoler på det kan være et familiemedlem eller en lærer. Du er også altid velkommen til at kontakte os på chatten. mandag-fredag fra 17 til 20. eller på vores tlf. nr. +45 44 45 20 90 mandag-torsdag. Det er vigtigt at du for talt med nogen om det, og ikke går med det alene.
Jeg håber min besked har hjulpet dig. Hold fast i dit mod!
Suzan
Bryd Tavsheden