27/02/2022
Min mors ekskæreste er voldelig
Min mor blev slået af hendes exe kæreste de snakker stadig sammen nu og nogle gange kan han godt blive sur på hende og kaste ting efter hende eller skubbe hende/slå jeg har sagt til min mor flere gange at det skal stoppe og at hun ikke skal finde sig i det jeg er ikke bange for ham og jeg har tit råbt af ham at han skal stoppe men sidst jeg gjorde det skubbede han mig og det var grunden til at min mor gik fra ham men i dag skulle hun hente vores ting hjemme fra ham og han rev hende hen af gulvet og slog hende i hovedet jeg er godt nok stadig ikke bange for ham men min mor sagde at hvis han dukkede op hjemme hos os skulle jeg ringe til hendes bedste ven (han er syg i hovedet) jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre da jeg synes det er begyndt at gå meget udover mig
Mvh den forskrækkede pige

Svar
Kære 13 årig pige
Mange tak for dit brev. Det er super godt at du skriver ind. Du fortæller, at din mor er blevet slået af sin ekskæreste, som hun stadig taler med. Derudover er du selv blevet udsat for vold af din mors ekskæreste. Dette har resulteret i, at du er blevet meget sur på din mor og at du ikke ved hvad du skal gøre.
Du skal først og fremmest vide, at det bestemt ikke er okay, at blive udsat for vold. Jeg kan godt forstå at dette gør dig forskrækket og utilpas. Det er rigtig godt, at du søger hjælp, da dette viser at du gerne vil passer på dig selv og din mor, det skal du helt klart roses for.
Har du talt med en voksen, du stoler på omkring dette? Evt. et familiemedlem, lærer eller andre? Hvis ikke, ville jeg helt klart råde dig til at gøre det, da dette er noget som skal tages alvorligt. Vi vil meget gerne hører nærmere om din situtaton, så vi kan hjælpe dig bedste muligt. Derfor er du mere end velkommen til at ringe ind på +45 44 45 20 90 eller skrive til chatten, som har åbent mandag-fredag kl. 17-20, så sidder vi klar til at hjælpe dig 🙂
Mvh.
Bryd Tavsheden