02/03/2022
Min bonusfar bliver nemt sur og slår mig over fingrene.
Min bonus far han bliver altid virkelig nemt Sir og så kan han ikke styre det her den anden dag endte han med at læbe efter mig og slå mig over fingerne ved ikke om det bar med vilje men håber selvfølgelig ikke at det bar med vilje men blev jo stadig vildt bange og vi var alene hjemme

Svar
Hej pige på 12 år,
Jeg synes du er rigtig modig! det er så modigt at du deler din historie med os.
Jeg kan læse mig frem til, at din bonusfar bliver rigtig nemt sur. Jeg kan også læse mig frem til, at han her den anden dag løb efter dig og slog dig over fingrende.
Jeg forstår godt at du bliver bange. Det helt normalt at blive bange i sådan en situation - specielt også da i var alene hjemme.
Det din bonusfar har gjort er, at bruge fysisk vold på dig. Fysisk vold betyder at han har slået dig. Det er ulovligt i Danmark at slå børn.
Det er rigtigt vigtigt at huske, at det ikke er din skyld at han har slået dig, eller bliver sur. Det ham der har ansvaret for hans handlinger.
Jeg undre mig over om han slår dig tit? og har du nogensinde fortalt det til nogen?
Jeg vil råde dig til, at snakke med din mor eller (biologiske)far, eller en lærer om det. De kan hjælpe ham, og dig.
Det er ikke meningen af forældre skal gøre deres børn bange, og slå dem. Det er ikke okay.
Du er også velkommen til at skrive til vores chat mandag-fredag fra 17-20.
Suzan
Bryd Tavsheden