03/03/2022
Hej er det en slags for vold når ens “veninder” taler over en og ignorere en? Så som spørg alle i gruppen om noget undtagen en?
Hej er det en slags for vold når ens “veninder” taler over en og ignorere en? Så som spørg alle i gruppen om noget undtagen en? Tak på forhånd

Svar
Hej med dig!
Godt du spørger.
Psykisk vold defineres som systemisk kontrol, manipulation, ignorering og nedgørelse. Når vi snakker om ignorering her, så er det mere hvis en forældre nægter at snakke med sit barn i 3 dage, eksempelvis.
Det er svært at svare på om det er psykisk vold, uden at kende nærmere til situationen. Men umiddelbart virker det mere som en form for mobning, det du fortæller?
Hvis du oplever det, så synes jeg du skal tage fat i girltalk. De vil helt sikkert kunne hjælpe dig 🙂
Mvh Bryd Tavsheden