07/03/2022
Far er voldelig både psykisk og fysisk men fysisk er mere at skubbe eller gribe en hårdt. Mor gider ikke og melde
Far er voldelig både psykisk og fysisk men fysisk er mere at skubbe eller gribe en hårdt.
Mor gider ikke og melde siger at det komme til at ødelægge familien.

Svar
Kære du.
Hvor er det godt du skriver. Det synes jeg er virkelig flot af dig, at du rækker hånden ud.
Lad mig se, om ikke jeg kan hjælpe dig.
Du fortæller at din far er psykisk og fysisk voldelig.
Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg ved, hvor svært det kan være, at være i som barn. Du skal vide, at det slet ikke er okay. Og det er ikke din skyld. Det håber jeg virkelig, at du ved.
Du fortæller også, at din mor ikke vil melde det, fordi det ødelægger familien.
Hvor er det ærgerligt og trist, at din mor ikke vil tage ansvaret i den her situation. Det ødelægger jo allerede familien, at der er vold imellem jer. Det er hendes opgave og ansvar, at passe på jer.
Det er vigtigt, at der bliver lavet det, som hedder en underretning. Det er når noget er bekymrende eller forkert derhjemme, så siger man det til nogle eksperter i kommunen, som så kommer ind og hjælper. Måske hjælper din far med at finde andre måde at reagere på.
Jeg kan forestille mig, at du måske er vred eller frustreret over, at din mor ikke vil gøre noget?
Hvis du er, så skal du vide, at det er helt naturligt. Og det er helt okay, at du har det sådan.
Det er så vigtigt, at vi får lavet om på jeres familiesituation. Der skal ikke være vold i familier.
Det får mig til at tænke på, om der er nogen der ved, at det her sker?
Måske nogle i jeres familie, en pædagog eller en lærer som kan hjælpe?
Hvis det er svært, at finde nogen at snakke med, så vil vi rigtig gerne hjælpe med det. Du kan skrive til os på chatten hver mandag-fredag fra kl 17-20.
Husk, at det ikke er din skyld. Du har ret til at leve et liv uden vold!
Mvh Bryd Tavsheden