07/03/2022
Voldelige forældre
far han er fysisk voldelig og mor er mere psysisk hvor hun siger at hun kommer til slå mig og begge to skriger/råber og jeg er bange for mine mindre søskende der er 2 år og 5 år

Svar
Hej kære pige på 15.
Tak for dit brev, hvor er det godt at du skriver herind.
Jeg kan læse at din far er fysisk voldelig og at din mor er mere psykisk voldelig og truer med at slå dig.
Jeg kan også læse at du er meget bekymret for dine små søskende.
Først vil jeg sige at du er virkelig stærk at du rækker ud og skriver herind, det er nemlig overhoved ikke noget som du skal gå med alene, så det er RIGTIG GODT at du skriver herind!
Det er på ingen måder meningen at du og dine søskende skal være bange og utrygge eller blive udsat for hverken fysisk eller psykisk vold.
Vold er ulovligt i Danmark og ingen børn skal leve med hverken psykisk eller fysisk vold.
Har du snakket med nogle andre omkring det som foregår der hjemme? Dette kunne være evt en lære, sundhedsplejerske, skolepsykolog, pædagog, et familiemedlem måske din mormor eller moster, en veninde eller venindes forældre eller en helt anden, som du har tillid til.
Jeg kan godt forstå, at du er utryg og at du er bekymret for dine søskende og det skal du ikke stå alene med, Jeg vil opfordre dig til at tage kontakt til en du har tillid til, måske nogle af dem jeg nævnte tidlige i brevet, du må også altid kontakte os på chatten eller tlf i hverdagene fra 17-20. tlf er 44 45 20 90.
De bedste hilsner fra Sofie i Bryd Tavsheden