11/03/2022
ens forældre ik skal opdage det, for så kan det være de kan finde på at slå mig?
Hvad gør man hvis man har cuts ved sine angler, og man skal til læge med sin hæl? Og ens forældre ik skal opdage det, for så kan det være de kan finde på at slå mig, og når jeg skal til læge med min hæl skal jeg stå i undertøj, så de kommer til at kunne se mine cuts. hvad gør jeg så?

Svar
Kære du.
Hvor er det godt, at du skriver. Jeg kan se, at du har nogle bekymringer, som du gerne vil have et godt råd til. Det vil jeg så forsøge at give dig.
Du fortæller, at du skal til lægen. Her er du bange for, at dine forældre opdager at du har nogle cuts på anklerne. Og din frygt er, at dine forældre vil slå dig, hvis de ser dine cuts.
Det lyder ikke rart, at gå og være bange for, om dine forældre måske slår dig. Det kan jeg godt forstå, må være svært for dig. Du skal vide, at det på ingen måde er din skyld eller din fejl. Du har ikke gjort noget, der fortjener at blive slået.
Jeg bliver nysgerrig på, hvor den her frygt stammer fra. Har dine forældre slået dig før eller har de været voldsomme på en måde, som gør dig usikker på, om de kunne finde på det?
Jeg forestiller mig, at du gerne vil gå og gemme dine cuts for evigt, så dine forældre aldrig finder ud af det. Og det kan jeg virkelig godt forstå!
Men hvis vi lige tænker over det, er det så en strategi, du kan lave med? Kan du gå og gemme dine ankler til du bliver voksen og flytter hjemmefra?
Jeg tænker ikke at det største problemer er, at du har cuts på dine ankler. Jeg tænker, at det er at du ikke har et hjem, hvor du kan fortælle trygt og sikkert om hvad der er sket med dine ankler. Det fortjener du!
Man skal ikke gå og leve i frygt som barn!
Måske kunne det være rart for dig, at få noget hjælp til din situation? Har du snakket med en lærer eller en pædagog om, at du går og er bange for, at dine forældre slår?
Vi vil rigtig gerne hjælpe dig med, hvordan jeres familie kan få hjælp til, at man kan snakke trygt og sikkert om sådan noget, som cuts på anklerne. Hvis du gerne vil det, så skal du bare skrive til os på chatten mandag-fredag kl 17-20.
Håber vi hører fra dig 🙂
Mvh Bryd Tavsheden