19/03/2022
Min far låser mig inde på et værelse med strips til hænderne
Min far låser mig inde på et værelse med strips til hænderne og Gaffa tæp om munden så jeg ik kan råbe om hjælp og kom væk hvad skal jeg gøre ?

Svar
Kære du,
Hvor lyder det dog forfærdeligt, det du bliver udsat for. Det er jeg ked af på dine vegne!
Du fortæller, at din far låser dig inde på dit værelse, så du ikke kan råbe om hjælp.
Det er fuldstændig uacceptabelt og ganske ulovligt. Det, du bliver udsat for, er det vi kalder fysisk vold. Det skal vi have stoppet!
I situationen, så vil jeg simpelthen bede dig om at prøve at flygte, inden det sker. Gerne ind til en nabo eller nogen du kan føle dig tryg hos, hvis du kan.
Det er så vigtigt, at du får det sagt til nogen. Er der en lærer eller en pædagog du føler, du kan sige det her til?
Vi skal have sørget for, at der er nogen, der hjælper dig, med at stoppe din far, fra at gøre det her. Derfor skal vi have lavet en underretning til kommunen. Der vil sidde en sagsbehandler, som kan hjælpe dig.
Hvis du ikke har nogle omkring dig, som du føler, du kan snakke med, så vil vi rigtigt gerne snakke med dig.
Du kan skrive til os på chatten hver mandag-fredag fra kl 17-20.
Håber vi hører fra dig 🙂
Mvh Bryd Tavsheden