19/03/2022
Jeg var kommet op og skændes med min søster og blev bange for min far
Jeg var kommet op og skændes med min søster og vi råbte af hinanden og jeg begyndte at græde jeg stilte mig i et hjørne min søster sagde boget om at kun et lille barn kun græder og jeg blev surt og råbte meget så sagde min far at jeg skulle golde min mund men jeg blev ved så gik han hen mod mig jeg prøvede at komme væk fra ham med han “pustede” sig op og gik helt tæt på mig jeg begyndte at skrige fordi jeg virkelig blev bange for ham

Svar
Kære pige på 12.
Hvor er det godt du skriver.
Du fortæller, at du har været op og skændes med din søster. Det udviklede sig således, at din far blev rigtigt vred, pustede sig op og du blev så bange for ham, at du begyndte at skrige.
Det lyder som en rigtigt ubehagelig oplevelse. Det er jeg ked af på jeres vegne. Jeg er sikker på, at det har været rigtigt svært for dig. Jeg forestiller mig også, at det er derfor du skriver her?
Herinde der arbejder vi jo med vold. Det er svært for mig, helt konkret at vurdere om du bliver udsat for vold derhjemme eller om det var en rigtigt dum situation. Jeg vil dog sige, at uanset hvad, så skal din far håndtere situationen bedre. Der er aldrig nogen konflikt der er blevet løst, ved at der er nogen der puster sig mere op.
Jeg vil gerne bede dig om at tænke over, hvor tit sker det her?
Er det noget i snakker om bagefter?
Og vigtigst, føler du dig utryg omkring, hvad der kan ske i fremtiden, er du generelt bange for din far?
Og når du svarer på de her spørgsmål, så skal du mærke efter. Hvis du kan mærke, at det føles forkert, så er det nok fordi, at det er forkert.
Hvis det er det, du mærker, så skal du snakke med nogen om det. Man skal ikke være alene om sådan en situation. Er der en lærer eller en pædagog, som er god at snakke med på skolen?
Vi vil også rigtig gerne snakke mere med dig, om hvad du oplever. Du kan skrive til os på chatten fra kl 17-20 fra mandag til fredag.
Mvh Bryd Tavsheden