28/03/2022
Hej. Min kæreste og jeg blev uvenner en dag, og han tog så meget hårdt fast i min arm og kastede mig ind i døren. Vi er mega glade sammen normalt, men når vi bliver uvenner går det galt, burde vi slå op?

Svar
Kære 16 årig pige
Mange tak for dit brev. Det er super vigtigt at du skriver ind.
Du fortæller at dig og din kæreste blev uvenner en dag, og at dette ekskaleret til, at han tog hårdt fast i din arm og kastede dig ind i døren. På trods af denne hændelse, fortæller du at i har det godt sammen.
Det er selfølgelig aldrig okay at tage fat i andre, på den måde. Vold må aldrig være løsningen.
Du spørger om i burde slå op. Det er rigtig fint, at du gør dig nogle overvejelser, da dette viser at du gerne, vil passe på dig selv. Jeg synes du burde snakke med din kæreste om, at du ikke synes at det er okay, når jeres skænderier ender på den måde. Det kan være rigtig gavnligt at italesætte det, for at gøre ham opmærksom på, at du ikke ønkser at det skal fortsætte. Hvis hans adfærd fortsætter, så vil jeg råde dig til, at komme ud af forholdet, da dette på længere sigt, kan blive til et rigtig usundt forhold.
Du er mere end velkommen til at skrive ind til vores chat, hvis du ønsker hjælp til at håndtere dette. Derudover kan du ringe ind på +45 44 45 20 90 mellem kl. 17-20 i hverdagen. Du kan også booke et gratis samtaleforløb, som også forbliver anonymt, hvis det foretrækkes sådan.
Mvh.
Bryd Tavsheden