04/04/2022
12 årig pige oplever at matematiklærer er racistisk
Min Matematik lære adskiller mig fra andre elever. Min lære er virkelig højlig når det kommer til mig… hun begynder og råbe ad mig uden jeg har gjort noget forstyrrende i klassen. Det virker lidt som om hun er racistisk imod mig og de andre muslimske elever, og jeg har spurgt andre muslimske elever på forskellige årgange, og de siger det samme, jeg siger det til min Mor hun har taget en snak med dem men hun lytter ikke, og jeg prøver og fortælle min mor det igen men nu tror hun jeg ren faktisk gør noget slev om jeg ikke har gjort noget.

Svar
Hej og tak fordi du har skrevet til os.
Det lyder ubehageligt, at din matematiklærer adskiller dig fra andre elever og at hun er virkelig højlydt når det kommer til dig og at hun begynder at råbe af dig uden nogen grund. Det lyder heller ikke særligt rart, at du og andre elever har oplevet, at matematiklæren har været racistisk over for jer.
Jeg vil gerne fortælle sig, at jeg synes det er sejt, at du har fortalt det til din mor, hvor hun efterfølgende har taget kontakt til skolen. Det lyder heller ikke godt, at din matematiklærer ikke lytter til det din mor har fortalt hende og at din mor nu heller ikke tror på det du fortæller.
Du skriver ikke noget omkring din far. Jeg synes at det kunne være en god ide, hvis du havde mulighed for at tale med ham omkring det du oplever med din matematiklærer, så du ikke står med det alene. Hvis du ikke har mulighed for at snakke med din far omkring det, så synes jeg at det ville være en god ide, hvis du snakker med en anden voksen du føler dig tryg hos og har tillid til.
Husk du altid kan skrive ind til os her på brevkassen. Du kan også kontakte os på vores chat eller telefon, alle hverdag fra 17-20.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden