01/04/2022
Jeg betroede mig til min lærer som sagde det til mine forældre og nu føler jeg mig overvåget
Nogle gange er jeg utryk med min krop, og det har jeg været I lang tid.. men da mine lære fandt ud af det, spurgte de mig ikke om de skulle sige det til mine forældre eller ej, det endte op med problemer..
Fredag:
Jeg var kommet hjem fra skole (tog busen,) det hele var fint, og det hele.
Jeg går I seng og vågner op næste dag..
Lørdag:
Om morgenen går jeg ud I køkkenet og siger “god morgen, jeg går lige ud på toilettet,” Min mor lavede pandekager (madplan,) og min far.. jeg kan ikke huske hvad han lavede, jeg kommer tilbage fra toilettet og min mor vil sætte sig ned og tale om det… jeg havde også fortalt min lære om hvordan min mor kom ind for at tjekke mig når jeg var I bad.. jeg er 12 og jeg har en grænse, men det forstår hun åbentbart ikke, hun siger hun ikke havde gjort noget, men det en løgn. Der er ikke nogen der tror på mig, og nu har de gjort så mine hjælpe lærer og lærer skal skrive hvad jeg har gjort I skolen.. jeg har ikke noget privat liv, og jeg et træt af at leve.
Hjælp.

Svar
Kære dig
Tak for dit brev. Jeg er virkelig glad for at du skriver herind.
Jeg læser i dit brev, at din lærer brød din fortrolighed uden at tale med dig først. Jeg læser også at dine forældre håndterede det ved at føle sig anklaget og afvise din oplevelse som usand.
Det er aldrig rart når man ikke bliver hørt og taget alvorligt. Især når det er ens forældre, som jo er dem der skal være der for en og gøre en tryg.
Du skal have hjælp til at få talt med dine forældre, og når din lærer ikke er en mulighed, så kan det være en i familien (bedsteforældre, onkler eller tanter). Hvis du ikke føler du kan tale med dem, så vil jeg opfordre dig til at ringe til børnetelefonen. De har professionelle voksne, der kan hjælpe børn med at få talt med deres forældre.
Håber du finder modet til at række ud til en voksen en gang til. Det er vigtigt at du får hjælp.
Hilsner
Bryd Tavsheden