06/04/2022
Følelsen af at være gennemsigtig, overset og alene
Jeg føler mig alene i skolen. Jeg føler mig gennemsigtig, og overset. De andre elever i skolen holder mig udenfor og mine forældre, lærer og skolelederens. Lytter ikke,

Svar
Kære du
Hvor er det godt du skriver og fortælle dette til nogen.
Man skal ikke gå alene med den følelse, det er vigtigt at få talt med nogen om det, og se på hvad der kan gøres. For det lyder slet ikke som om det er rart at være i for dig.
Jeg forstår på dig, at du har talt med både dine forældre, din lærer og skolelederen om det du oplever, og du føler ikke de lytter. Hvad mon de siger til dig, når du forsøger at tale med dem om det?
Kan du prøve at tale med dem igen - fx både når dine forældre og din lærer er tilstede?
Er der andre du kan tale med om det du oplever, dine bedsteforældre en anden lærer, eller en anden voksen. Hvis du slet ikke har nogen du kan tale med om det du oplever, så vil jeg foreslå dig at kontakte Børns Vilkår - jeg tænker nemlig, at de kan hjælpe dig med, hvad du så kan gøre.
Hos Bryd Tavsheden er vi rigtig gode til at tale med børn og unge, som har været udsat for vold eller for anden grænseoverskridende adfærd fra andre unge eller voksne. Vi kan lytte til den unge og sammen med den unge undersøge, hvad han eller hun kan gøre for bedst at komme videre efter at have været udsat for den grænseoverskridende adfærd.
Udfra det du oplever, tænker jeg i første omgang, at det bedste er at få en voksen i tale og se på, hvad der kan gøres.
Det kan være du kan komme på en anden skole.
Det kan også være, at din skole, dine lærere, dine klassekammerater og du sammen kan gøre noget for at ændre på situationen, så du også oplever at blive set og være en del af gruppen i klassen.
Jeg vil ønske for dig, at du vil gøre forsøget og at det kan være med til at ændre på din situation.
Pas godt på dig selv!
De varmeste hilsner
Bryd Tavsheden