07/04/2022
Er det vold, når forældre hæver stemmen?
Er det voldt at ens mor eller far hævger stemmen af dig når det ikker er din skyld (jeg har ikke orøvet det men jeg er nysgerrig)

Svar
Hej med dig.
Du spørger om det er vold, når ens forældre hæver stemmen, når det ikke er barnets skyld.
Det er 2 ting i det du siger, som jeg gerne vil svare på.
Det ene er, om det er vold. Det er som sådan ikke vold, at forældre hæver stemmen. Men det ville være psykisk vold, hvis de var truende eller nedgørende i deres adfærd. Oplever du det?
Det andet, jeg gerne vil sige er, at det aldrig er barnets skyld. Selv hvis man opfører sig dumt eller dårligt, så retfærdiggører det aldrig vold. Det er rigtigt vigtigt, at huske på!
Hvis du har flere spørgsmål eller tvivl, så tag fat i os på chatten 🙂
Mvh Bryd Tavsheden