07/04/2022
Jeg har været udsat for så meget psykisk vold , at jeg har lyst til at gøre det samme, selvom jeg godt ved det er forkert.
Hej med jer .
Jeg har været udsat for så meget psykisk vold , at jeg har lyst til at gøre det samme, selvom jeg godt ved det er forkert. Da jeg nævnte for min kontaktperson at jeg havde lyst til at skyde folk i et spil , sagde hun at det løb hende koldt ned af ryggen, fordi hvad bliver så det næste? Jeg forstår ikke hvad der sker med mig , føler bare at uanset hvad skriver jeg for meget , hvad gør jeg ?
knus fra den ulykkelige .

Svar
Hej med dig!
Hvor er det godt du skriver. Lad mig starte med at sige, at du er ikke forkert. Det, der er forkert, er det som er sket med dig!
Nu skal vi så finde ud af, hvordan du skal håndtere det. Og det vil jeg gerne hjælpe dig med.
Du fortæller, at du har oplevet en masse psykisk vold.
Det er jeg så ked af på dine vegne. Det har du ikke fortjent. Det er slet ikke okay. Og det er ikke din skyld! Det håber jeg at du ved.
Du fortæller videre, at du har lyst til at gøre det samme, selvom du ved at det er forkert. Du har nævnt for din kontaktperson, at du har lyst til at skyde folk i spil og at det løb hende koldt ned af ryggen.
Når vi bliver udsat for vold, så sætter det vores forsvarssystem i gang. Det betyder, ikke at vi nu selv er nogle voldelige mennesker, som kun kan udøve vold. Jeg vil gerne lige understrege igen - der er ikke noget galt med dig - der er noget galt med det, som du har været udsat for.
Når vi ikke får bearbejdet vores oplevelser med vold, så mangler vi strategier for, hvordan vi skal håndtere de tanker vi har. Så nu du tænker på, at skyde folk, så er det ikke fordi du bare vågnede en dag og tænkte, det kunne da være sjovt. Det er nok nærmere fordi, du er blevet af ramt noget meget voldsomt, som sætter dit forsvarssytem igang. Og forsvarssystemet, kan godt virker sådan, at det retter vold mod andre, for at passe på sig selv. Har du nogensinde hørt begrebet: Get them, before they get me?
Måske er det på spil her?
Så når din kontaktperson siger sådan, så bliver hun bekymret for dig. Og det er helt okay. Fordi vi skal selvfølgelig stoppe volden. Det betyder ikke, at du er forkert. Men vi kan godt anerkende, hvor tankerne kommer fra og finde andre måder at håndtere dem på. Og det skal vi have hjulpet dig med! Fordi det fortjener du 🙂
Jeg vil derfor bede dig om at skrive til vores chat i næste uge. Den har åben mellem kl 17-20. Her skal du fortælle, om dit brev og om mit svar. Også vil vi hjælpe dig videre, så du får den hjælp du fortjener.
Du er ikke forkert - der er sket noget forkert med dig. Nu skal du have hjælp til at håndtere det. Husk det <3
Mvh Bryd Tavsheden