18/04/2022
17 årig pige oplever vold med far
Hej Brevkasse
Jeg er en pige på 17 år som ikke føler jeg har nogle at snakke med, så nu kommer jeg ud med mine tanker til jer og håber på råd og vejledning.
Jeg er rigtig bange for min far. Han har et stort temperament. Han smadre ting og kaster med ting. Men det der faktisk gør mest ondt er at han kalder mig mega grimme ting. Han siger at jeg er dum i hovedet, grim, jeg aldrig bliver til noget og at jeg bare skal skride væk hjemmefra.
Jeg er meget bange for hans ud af regerende temperament og har faktisk fået at vide han har slået min mor. Efter jeg fik det at vide blev jeg bange for om han kunne finde på at slå mig når ham bliver sur. Jeg ville rigtig gerne bare væk hjemmefra men jeg ved ikke hvordan.
I behøver ikke svare, havde bare brug for at skrive det og håbe på en læser hvad jeg tænker

Svar
Hej og tak fordi du skriver til os.
Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at jeg synes det er stærkt at du har skrevet til os, da det du oplyser lyder meget ubehageligt. Du fortæller at du oplever at din far har et stort temperament, hvilket resultere i at han smadre og kaster med ting og at han også har slået din mor, hvilket du også er bange for vil ske for dig. Du fortæller også, at han kalder dig for grimme ting, siger du er dum i hovedet, grim, at du aldrig bliver til noget og at du ikke skal blive hjemme mere.
Jeg vil gerne fortælle dig, at det du oplever derhjemme slet ikke er i orden, da det du oplever med din far både er psykisk vold og det man kalder for latent vold, da du selv har en frygt for, at din far vil slå dig, da det også er sket for din mor. Det er heller ikke i orden, da din oplevelse med din far, har påvirket dig så meget, at det har fået dig til at ville flytte hjemmefra.
Jeg vil helt klart anbefale dig, at tage kontakt til en voksen som du føler dig tryg hos og kan betro dig til. Dette kunne f.eks. være en lærer på din skole eller en voksen i dit netværk, som du kan snakke med, da dette er noget du ikke skal gå rundt med alene.
Du er altid velkommen til at sende et brev til os igen eller skrive til os på vores chat.
Med venlig hilse
Brevkassen