22/04/2022
Jeg bliver kastet ind i døre af min far han slår mit ofte jeg ved ikke hvad jeg skal gøre naboen ringer til politiet når politiet kommer for jeg skyldn hjæp 🙁

Svar
Kære du.
Hvor er det godt du skriver!
Du fortæller, at du bliver kastet ind i døre og at din far slår. Det betyder, at du bliver udsat for fysisk vold. Det betyder derfor også, at det er ulovligt og forkert. Det skal vi have stoppet
Det er jeg rigtigt ked af at høre ! Det fortjener du bestemt ikke.
Du fortæller også, at når naboen ringer til politiet, så får du skylden.
Det er selvfølgelig ikke din skyld. Det er aldrig børns skyld, at de bliver udsat for vold. Det skal du vide.
Men måske kan det føles sådan, når du oplever, at du får skylden for det hele tiden. Og det kan jeg godt forstå. Det skal vi lave om på.
Så hvad kan du gøre?
Det er heldigvis sådan, at vi lever i et samfund, hvor man kan få hjælp. Jeg har snakket med rigtigt mange unge mennesker som dig, som har fået det bedre og hvor volden stoppede. Men det starter med at sige det højt. Det er så vigtigt, at du får det sagt højt til nogen, som kan hjælpe dig.
Det kunne fx være en lærer eller en pædagog i ungdomsklub? Er der nogen der, du kan føle dig tryg ved at sige det højt til?
Hvis ikke du føler, du har nogen du kan sige det højt til, så vil vi gerne snakke mere med dig og hjælpe dig. Skriv gerne til os på chatten fra mandag-fredag kl 17-20.
Håber vi hører fra dig.
Mvh Bryd Tavsheden