22/04/2022
Hey med dig jeg har været udsat for et seksual overgreb
Hey med dig jeg har været udsat for et seksual overgreb, så jeg føler mig hver dagene godt skjule til følernes er lade som glad for om dagene og om natten jeg gærder og dårlige følelserne
Jeg har mistillid til en voksen og tør ikke at snakke med en anden voksen:///

Svar
Hej med dig!
Du fortæller, at du har været udsat for et seksuelt overgreb.
Det er jeg rigtigt ked af at høre. Det har du bestemt ikke fortjent!
Du skriver, at du er god til at skjule følelserne i hverdagen. At du er glad, så ingen kan se det. Men om natten så græder du og får dårlige følelser.
Jeg kan rigtigt godt forstå, at du prøver at skjule dine følelser. Det kan være så skræmmende, at nogen finder ud af, hvordan man egentlig går og har det. Vil de overhovedet forstå det? Hvad hvis de siger noget, som er sårende?
Problemet er bare, at du bliver rigtigt alene om aften med de følelser/tanker som er svære. De kommer desværre ikke til at gå væk af sig selv.
Så på den måde, kan jeg rigtigt godt forstå dit dillema.
Du fortæller også, at du har mistillid til en voksen og ikke tør snakke med andre.
Så bliver jeg nysgerrig på, hvem er det mon som du har mistillid til? og hvorfor?
Jeg tænker, at det er vigtigt at arbejde med den mistillid. Hvad skulle til, for at du igen ville kunne finde tillid til en anden voksen, har du tænkt over det?
Vi vil rigtigt gerne snakke med dig om det, hvis du gerne vil det. Skriv til os på chatten fra mandag-fredag kl 17-20.
Husk, at de voksne altid gerne vil hjælpe dig!
Mvh Bryd Tavsheden