23/04/2022
Hej øhm jeg ville lige spørge om det forkert af min mor at hun går helt tæt på mig når hun skælder ud for at virke stor og råber mig ind i ansigtet,
Hej øhm jeg ville lige spørge om det forkert af min mor at hun går helt tæt på mig når hun skælder ud for at virke stor og råber mig ind i ansigtet, når jeg tænker på det så får jeg det dårligt ps hader min mor:)

Svar
Hej med dig!
Du spørger, om det er forkert, at din mor går helt tæt på dig og skælder dig ud, for at virke stort. Samtidig råber hun dig ind i ansigtet.
Det er selvfølgelig forkert, fordi det får dig til at få det dårligt. Det er enormt ubehageligt at opleve som barn, at ens mor bliver aggressiv på den måde. Det er slet ikke okay.
Og det er heller ikke særligt smart, fordi det skaber en kløft mellem jer, som så bliver svære at komme tilbage fra.
Du skriver videre, at du hader din mor.
Jeg tænker, at det hænger sammen med din mors opførsel?
Det må være enormt svært at være i, at ens mor opfører sig sådan. Jeg kan sagtens forstå, at du bliver vred over det og at det ikke er rart at være i.
Jeg sidder også og tænker, at jeres familie kunne bruge noget hjælp, til ikke at komme i situationer, hvor man råber hinanden ind i ansigtet?
Tænker du også det?
Hvis du gør det, så er der heldigvis hjælp at hente. Og i den forbindelse, er det rigtigt vigtigt, at der er nogen, der får det her at vide, som kan hjælpe. Har du mon en lærer eller en pædagog, som du føler dig tryg ved, som du kan snakke med det her om?
Hvis ikke, så vil vi også rigtigt gerne hjælpe dig. Du kan skrive til os på chatten fra kl 17-20 hver mandag til fredag.
Mvh Bryd Tavsheden