27/04/2022
Er det vold at min far prioritere mine bedsteforældre mere end mig?
Er det vold at min far prioritere mine bedsteforældre mere end mig og mine søskende. Han vil vælger dem over os lige meget situationen.

Svar
Hej du, tak for dit brev. Den situation du befinder dig i kan jeg godt forstå kan virke ubehagelig og sårende, men det at din far prioriterer dine bedsteforældre mere end du og dine søskende går ikke under vold.
For at det skulle være psykisk vold ville elementer som manipulation, kontrol og konsekvent nedgørelse i et forsat mønster være gældende. Så ud fra det du har skrevet, tyder det ikke på at det er vold.
Jeg håber du finder mit svar nyttigt og du er selvfølgelig mere end velkommen til at skrive ind i chatten alle hverdage fra 17-20 eller ringe ind, hvis du oplever vold.
Mvh.
Bryd Tavsheden