06/05/2022
Om bpd (borderline personlighedsforstyrrelse)
Hey, jeg har tilfældigvis hørt lidt om bpd og begyndte at undersøge det. Jeg fandt ud af at jeg relaterede umiddelbart til alle symptomerne, og er nu usikker på hvorvidt jeg skal gøre noget ved det. Jeg har haft en mindre god barndom og aner ikke om det er relateret til det. Burde jeg gøre noget ved det?

Svar
Hej.
Hvor er det godt at du skriver. Du fortæller, at du har hørt om bpd (borderline personlighedsforstyrrelse) og synes at mange af tegnene minder dig om dig selv. Du fortæller også, at du har haft en svær barndom, som du mistænker for, måske at have indflydelse på, at du måske har bpd. Når man kommer i tvivl om, hvad man skal gøre, så er det altid en god ide at spørge til råds. Så du har gjort det helt rigtige. Det er rigtig godt.
Eftersom du tænker du måske har bpd, så tænker jeg at du nogle gange synes, at du møder mange bump og udfordringer på vejen. Hvis det er bpd, så vil du sandsynligvis møde mange flere bump på vejen, og det kan blive rigtig hårdt, hvis du ikke får den hjælp du har brug for. Det er derfor vigtigt, at du får undersøgt om det er bpd. Der findes heldigvis rigtig gode muligheder for at få hjælp med det. Det er en god ide at bestille en tid hos din læge og snakke med din læge om det. Så vil din læge hjælpe dig med at finde ud af om det er bpd eller om det er noget andet. Din læge vil sikre sig, at du får den hjælp du har brug for.
Det er rigtig godt at du overvejer at få hjælp. Jeg håber at du kunne bruge mit råd og kontakter din læge. Jeg ønsker dig god vind på din vej. Mvh Bryd Tavsheden.