08/05/2022
Far synes det er sjovt at slå.
Min far slår mig og siger det er for sjov men jeg syndes det gør ondt og han ved det

Svar
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev. Det er godt at du har skrevet til os.
Det er slet ikke i orden at din far slår dig, og heller ikke i orden at han bare siger at det er for sjov. Og værre er det at han godt ved at det gør ondt.
Hvad med din mor, kan hun hjælpe dig og får din far til at stoppe ?
Kunne du og din mor en dag sige til din far at det ikke er i orden. At det gør ondt, at du ikke kan lide det.
Jeg tænker at det også kan gøre at du bliver bange for hvornår det sker igen og på den måde bliver utryg når du er sammen med din far. Det er vigtigt at din far forstår at det kan ødelægge jeres relation og at han risikerer at du begynder at undgå ham.
Hvis det er rigtig svært at tænke på hvordan du kan starte den snak, så vil jeg foreslå at du skriver til vores chat, så kan du tale om hvordan du kan få den snak igang.
Mange hilsner
Brevkassen