10/05/2022
min papfar får temperament anfald og råber skriger og trækker i mig og kaster mig rundt
At min papfar får temperament anfald og råber skriger og trækker i mig og kaster mig rundt så jeg har blå mærker i et par dage?

Svar
Hej med dig!
Hvor er det godt, du skriver.
Du fortæller, at din papfar får temperament anfald og råber/skriger af dig. Han kan også finde på, at kaste dig rundt, så du har blå mærker.
Det lyder slet ikke rart. Det kan jeg godt forstå, at du har brug for at tale om!
Det er ikke okay, at (pap)forældre råber/skrig og kaster rundt med børn. Og det gælder også i dit tilfælde. Det håber jeg du ved. Og hvis du mærker efter, så kan du måske også mærke, at det slet ikke føles okay?
Det kan føles rigtigt hårdt at være i. For nogen, kan det også føles som om det er deres skyld at de bliver råbt af. Føles det mon sådan for dig?
Hvis det gør, så skal du vide, at det er ikke din skyld. Det er altid forældres ansvar, hvordan de håndterer deres handlinger. Altid.
Du fortæller ikke i dit brev, hvad du gerne vil have min hjælp til. Jeg forsøger mig dog alligevel med et par råd alligevel.
Jeg tænker, at det er rigtigt vigtigt, at du får snakket med nogen om det her, så du ikke går alene med det. Er der nogen i dit liv, som ville være gode at snakke med? En pædagog, lærer eller måske en anden i familien?
Hvis ikke du føler, at du har nogen du kan tale med det her om, så vil vi meget gerne snakke med dig. Du kan altid skrive til os på chatten. Den er åben mandag-fredag fra kl 17-20.
Husk, at det her ikke er din skyld eller dit ansvar!
Mvh Bryd Tavsheden.