12/05/2022
Jeg har lige slået op med min kæreste men hun kontaktet mig hele tiden
Jeg har lige slået op med min kæreste men hun kontaktet mig hele tiden vi går på en efterskole så det er svært at ikke under gå hende men hun skive hele tiden og vi vide hvad jeg laver og bliver sur hvis er er samme med nogle andre piger

Svar
Hej med dig!
Du fortæller, at du lige har slået op med din kæreste. Nu kontakter hun dig hele tiden og bliver sur, hvis du laver noget med andre piger.
Først og fremmest, så kan jeg forstå, at det er en svær situation. Jeg forestiller mig, at du ikke rigtigt ved, hvad du skal gøre. Fordi du på den ene side ikke har lyst til at være sammen med din eks, men på den anden side ikke vil have hun bliver sur. Har jeg forstået det rigtigt?
Jeg vil dog ikke kunne konkludere, ud fra det du beskriver, at det handler om vold. Det handler mere om, hvordan man håndterer et brud.
Mit råd til dig er, at du tager en god snak med din eks og fortæller hende, at du har behov for at komme videre. Det skal du selvfølgelig gøre på en ordentlig og pæn måde.
Held og lykke med det!
Mvh Bryd Tavsheden