06/05/2022
Min far råber, ej vil du ikke nok komme nu ellers tager jeg mobilen fra dig er det en form for vold
Min far råber af mig hver dag fordi at han bliver frustreret fordi at han obenbart syntes at jeg er flabet.fx hvor at han så råber fra køkkenet fordi at jeg skulle noget så råber han, ej vil du ikke nok komme nu ellers tager jeg mobilen fra dig er det en form for vold

Svar
Hej med dig!
Hvor er det godt du skriver. Jeg kan godt forstå, at du bliver i tvivl, om din situation handler om vold.
Du fortæller, at din far råber af dig hver dag. Du beskriver, hvordan han bliver frustreret, fordi han oplever at du er flabet.
Du beskriver videre en situation, hvor han råber, at du skal komme og ellers tager han din telefon.
Først og fremmest, så kan jeg godt forestille mig, at det ikke er særligt sjov for dig, at din far råber hele tiden. Det er ikke rart at være i og det skal vi prøve at få ændret på. For det er ikke sådan, man skal leve sammen med sin far.
Når du spørger om det er vold, så er det svært for mig at svare på. Der skal jeg simpelthen vide noget mere.
Men det jeg kan fortælle dig, er at det lyder som en bekymrende situation. Det lyder også som om at jeres måde at kommunikere på slet ikke fungerer.
Når du fortæller, at din far bliver frustreret, så forestiller jeg mig også, at han heller ikke ønsker, at det skal være på den måde - måske ved han bare ikke hvad han ellers skal gøre. Hvad tænker du mon om det?
Jeg vil foreslå dig, at du tager en snak med din far om det her råberi. Kunne i måske finde en anden måde at snakke til hinanden på og lave nogle aftaler, i stedet for at råbe?
Hvis ikke du føler, at du kan snakke med din far, så vil vi rigtig gerne snakke med dig om det.
Skriv til os på chatten fra mandag-fredag kl 17-20.
Held og lykke med det hele!
Mvh Bryd Tavsheden