06/05/2022
Er det vold når min far siger ting som at jeg ikke dur til noget og at jeg er for dum?
Hej😊
Da jeg var mindre slog han mig også eller bankede mig ind i væggen.
Han plejer også at gennemsøge mit værelse.
Min mor prøver for det meste at hjælpe, men nogle gange er hun fx jo ikke hjemme...
Kan i hjælpe mig videre? Er det vold? Hvad skal jeg gøre nu?
Hilsen pige 14

Svar
Kære du.
Først og fremmest, så vil jeg gerne sige til dig, at det du har oplevet er slet ikke okay! Det er jeg rigtigt ked af at høre på dine vegne.
Du beskriver, at din far siger ting som at du ikke dur til noget og er for dum. Du beskriver også hvordan kan kunne slå dig og banke dig ind i væggen.
Det er meget bekymrende. Det er slet ikke iorden og det skal vi have stoppet hurtigst muligt.
Du fortæller også, at din mor prøver at hjælpe, men hun er ikke altid hjemme.
Jeg får et billede af, at du sidder meget alene i den her situation. Er det rigtigt?
Hvis det er, så skal du vide, at der er hjælp og hente!
Jeg sidder og tænker på, om der er nogen der ved at de her ting foregår hjemme hos dig? Er der nogen du kunne føle dig tryg ved at snakke med? Måske en lærer eller en pædagog?
Vi vil rigtigt gerne hjælpe dig. Men vi vil gerne fortælle dig lidt om, hvordan vi bedst kan hjælpe dig i din situation. Det er nemlig vigtigt, at du føler dig tryg ved situationen.
Jeg vil derfor bede dig om på mandag at skrive til vores chat, når den åbner kl 17. Du kan også ringe til telefonen. Begge ting kan du finde på vores hjemmeside, samme sted som du fandt brevkassen.
Jeg håber vi hører fra dig mandag!
Mvh Bryd Tavsheden