06/05/2022
Min kæreste og jeg er i et langdistance forhold, og han er meget usikker. Forleden loggede han ind på min Snapchat fordi han troede jeg flirtede med nogle
Min kæreste og jeg er i et langdistance forhold, og han er meget usikker. Forleden loggede han ind på min Snapchat fordi han troede jeg flirtede med nogle. Han holder også øje med hvor mange snaps jeg sender om dagen.
Er det psykisk vold?

Svar
Kære du.
Du fortæller at du er i et langdistance forhold med din kæreste. Men han er usikker og logger derfor ind på din snapchat. Han holder også øje med, hvor mange snaps du sender.
Du vil gerne vide om det er psykisk vold.
Det er svært for mig at sige du fra den her beskrivelse.
Men hvis det er sådan, at du ikke har givet ham lov til at logge ind på snap, så er det en digital krænkelse. Fordi du har ret til at have dine sociale medier for dig selv, det er din ret som privatperson.
Men - hvad skal du så gøre og hvad betyder det egentlig?
Jeg tænker, at det er rigtigt vigtigt, at du får snakket med din kæreste. Både om hans usikkerhed, jeres forhold og hvordan i gerne vil være kærester. Også er det vigtigt, at du fortæller ham, at han ikke må kigge din telefon, uden at du har givet ham lov.
Hvis det er svært at have den snak, så vil vi gerne hjælpe dig. Skriv til også på chatten mandag-fredag kl 17-20.
Mvh Bryd Tavsheden