06/05/2022
Mine forældre er ved at blive skilt, hvilket er lidt hårdt. Jeg føler at mine forældre lægger et mega stort pres på mig i forhold til det
Mine forældre er ved at blive skilt, hvilket er lidt hårdt. Jeg føler at mine forældre lægger et mega stort pres på mig i forhold til det. Efter 1-2 uger ville de have jeg skulle have fundet ud af hvor lang tid jeg ville bo hos dem, og hvordan fordelingen ville blive, også selvom det ikke var officielt endnu. Dette store pres har haft en dårlig indflydelse på mit mentale helbred, og gjort det rigtig svært for mig i mit hverdagsliv. Er det normalt at der er så stort et pres?

Svar
Hej med dig!
Du spørger, om det er normalt, at der er så stort et pres, når ens forældre bliver skilt.
Det er helt naturligt, at det er rigtigt svært, når ens forældre bliver skilt. Det er rigtigt svært, at stå i en situation hvor man føler man skal vælge mellem sine forældre. Du er ikke og dine følelser er ikke unormale!
Men det handler heller ikke om børne-og kærestevold, og jeg er derfor ikke den bedste til at hjælpe dig.
Derfor skal du ringe/skrive til børnetelefonen. De kan helt sikkert hjælpe dig!
Mvh Bryd Tavsheden