06/05/2022
Når Jeg får flashbacks bliver min mor sur på mig
Da jeg var 7-9 blev jeg regelmæssigt seksuelt misbrugt af min mors ekskæreste og min mor ved godt om det(det gør politiet også, og jeg har været i retten) og for nogle uger siden begyndte jeg at få mareridt om det hvor jeg vågner midt om natten skrigende og jeg ved ikke hvor jeg er eller hvem jeg er. Min mor siger så til mig at jeg skal rige stille og lade vær med at skabe mig(hun er sur på mig fordi hun synes det er min skyld at han gjorde det). Og det gør mig ked af det fordi jeg føler ikke der er nogen for mig og igår efter jeg havde haft et mareridt sagde hun jeg skulle holde mund og hvis ikke jeg snart stoppede ville hun efterlade mig i en vejkant. Hun har også engang slået mig da jeg begyndte og græde(efter et mareridt)

Svar
Kære 13 årig pige
Mange tak for dit brev, hvor det godt du skriver ind. Jeg vil først og fremmet sige, at det aldrig nogensinde kan være din skyld, at du blev misbrugt og udsat for vold. Det er de voksnes ansvar at passe på dig.
Det er heller ikke okay, at din mor behandler dig på den måde. Du fortæller at du får mareridt, hvilket lyder rigtig ubehageligt. Jeg ville anbefalde at få det bearbejdet hos en professionel, der kan hjælpe dig, eksempelvis en psykolog. Du er mere end velkommen til at ringe ind eller skrive ind til vores chat, så vil vi rigtig gerne hjælpe dig igennem det. Du kan kontakte chatten i hverdagene fra kl. 17-20 og vores nummer er +45 44 45 20 90.
Mvh.
Bryd Tavsheden