06/05/2022
Jeg havde en kæreste der hele tiden vil have sex, jeg sagde stop flere gange men han pressede mig og rørte på mig steder som var ubehagelige…
Hej brevkasse.
Jeg er en pige som havde en kæreste der hele tiden vil have s3x jeg sagde stop flere gange men han pressede mig og rørte på mig stedder som var ubehaglige… en dag gik vi en du og vi valgte at sætte os ned ved et lille bålsted. Han begyndte at røre mig og holde mig nede i en bæk imens han rørte på mig. Den dag i dag er vi slået op, men jeg tænker stadig meget over det og specielt om aftenen håber i kan komme på nogle gode råd til at glemme det
Hilsen 14 årig pige 🙂

Svar
Hej,
Tak for at skrive til Bryd Tavshedens Brevkasse.
Jeg er glad for at du har valgt at skrive ind, da det virkeligt lyder som en ubehagelig oplevelse.
Du skriver at det var din kæreste som rørte ved dig, mod din vilje, og at i ikke er sammen længere. Det er jeg virkeligt glad for at høre, at i ikke er.
At tvinge folk til at gøre noget de ikke har lyst til er altid alvorligt, og jeg forstår godt at det virker endnu voldsommere når det er en man stoler på, der gør det. Nej betyder nej, og det er vigtigt at huske, også selvom det er ens kæreste der spørger. Så jeg er glad for at høre at du sagde nej til ham, når han prøvede at få dig til at have sex med ham, alle de gange han spurgte.
Du skriver ikke noget om hvornår det her er sket, men det virker på mig som om at det er lidt tid siden?
Du skriver at du håber at vi kan komme med nogle gode råd til hvordan du skal glemme det.
Jeg ved ikke om du har fortalt det der er sket til nogen? Det ville være mit første råd. Når man oplever sådan noget som du har oplevet, kan det godt føles skræmmende at sige det til nogen. Men du skal vide, at det der skete ikke er din skyld. Dog er det vigtigt at man ikke sidder med sådan en oplevelse alene. Det er virkeligt vigtigt at få snakket om med nogen. Når man får snakket om sådan noget, med nogle mennesker man stoler på, og som kan hjælpe, vil man ofte opleve at det bliver nemmere at leve med det der er sket. Nogle gange, kan det være nok bare at sige det højt.
Hvis du har en person du stoler på, meget gerne en voksen, så synes jeg du skal fortælle det til dem. Det kunne måske være din mor, eller en lærer du er tryg ved?
Hvis du ikke ved hvem du skal sige det, kan du altid skrive herind til os på vores chat, som har åbent man-fredag kl. 17-20.
Her hos Bryd Tavsheden tilbyder vi også samtaleforløb, som er anonymt og gratis. Her kan du tale med en af vores mange dygtige rådgivere, der kan hjælpe dig med dine tanker.
Mvh
Bryd Tavsheden