06/05/2022
En af mine venner blev ved med at spørg om jeg vil lave nogen sexuelle ting efter jeg har sagt nej flere gange men til sidst sagde ja, jeg følte mig presset
En af mine venner blev ved med at spørg om jeg vil lave nogen sexuelle ting efter jeg har sagt nej flere gange men til sidst sagde ja, jeg følte mig presset. Er det et overgreb?

Svar
Kære du.
Du spørger om du er blevet udsat for seksuel vold.
Du fortæller, at en af dine venner blev ved med at presse dig til at have sex og at du til sidst sagde ja. Når man føler sig presset til sex, under trusler eller anden form for pres, så er det et seksuelt overgreb.
Det er en rigtig ubehagelig oplevelse og den er jeg meget ked af, at du har været udsat for. Det er på ingen måde okay.
Måske kan du mærke, at det stadig fylder i dig?
Det er rigtigt vigtigt, at få snakket med nogen om. Har du nogen i dit liv du føler dig tryg ved at tale med det her om?
Ellers vil vi rigtig gerne snakke med dig!
Skriv til os på chatten hver mandag-fredag fra kl 17-20.
Jeg håber vi hører fra dig - vi er for at hjælpe dig!
Mvh Bryd Tavsheden