06/05/2022
Presset til sex
For snart 2 år siden mistede jeg min mødom, det var en to år ældre dreng som plagede mig flere timer i streg indtil langt ud på natten hvor jeg til sidst gav op og sagde ja. Den episode har haft en effekt på mig siden, har heller ikke haft sex siden pga af det. Jer i tvivl om det er i kategorien voldtægt fordi jeg sagde ja til sidst, eller om jeg selv var uden om det der skele efterfølgende.

Svar
Hej med dig!
Et seksuelt overgreb, en person presser eller truer en anden til en seksuel handling mod deres lyst.
Ud fra din beskrivelse kan jeg dog ikke helt sikkert fortælle dig, om det du har oplevet er en voldtægt. Der skal jeg bruge flere oplysninger.
Men det lyder i hvert fald som en rigtig ubehagelig oplevelse. Det er jeg rigtig ked af på dine vegne!
Sex skal handle om lyst, romance og kærlighed - og ikke en følelse af, at man skal, fordi en plager.
Du fortæller, at det stadig sidder i dig.
Det kan stadig sidde i en, hvis man ikke har fået bearbejdet sine oplevelser. Har du nogen du kan snakke med det om, som du føler dig tryg ved?
Hvis ikke, så vil vi rigtig gerne snakke med dig. Du kan skrive til os på chatten hver mandag-fredag fra kl 17-20.
Håber vi hører fra dig på chatten - du fortjener at blive hørt!
Mvh Bryd Tavsheden