27/05/2022
Kunne vel bare have sagt nej til sex?
Der var en fyr som jeg havde skrevet lidt med også spurgte han om jeg ville komme i morgen tidlig fordi hans mor ik var der i to timer. Ringede og sagde ja men at vi ikke skulle lave noget. Da jeg kom begyndte han så at røre mig. Og så havde vi lige pludselig sex som var dee jeg havde sagt vi ikke skulle. 20 min efter det begyndte han igen at røre mig og da han lå ovenpå mig uden tøj sagde jeg “nej ikke mere” tror ik han hørte det første gang men defenently anden gang. Og anden gang jeg sagde det sagde han “det er et lidt dårligt tidspunkt at sige det på” også lå han der bare i 3 min. Også gjorde han det. Så havde vi sex for anden gang selvom jeg havde sagt nej. Kunne vel bare have sagt det igen men ved d ik

Svar
Kære du.
Du fortæller, at en fyr du ser, presser dig til sex og at du siger nej. Men han bliver ved og det ender med at i har sex mod din vilje.
Et seksuelt overgreb er når en person presser/truer en anden til en seksuel handling, mod deres vilje.
Idag er loven også sådan, at det er ulovligt at røre ved en anden seksuelt, hvis ikke den anden har aktivt sagt ja.
Du har begge gange sagt fra og flere gange endda. Du har heller ikke sagt aktivt ja.
Det lyder for mig som om at du har været ude for ikke bare et, men to seksuelle overgreb. Det er jeg rigtig ked af at høre. Det har du ikke fortjent.
Og nej, det er ikke dit ansvar, bare at sige nej nok gange. Det er ikke alene forkert, men altså også ulovligt, når fyren rører seksuelt ved dig mod din vilje!
Du har derfor al ret til at sige fra og sige stop. Jeg synes i den grad du skal overveje, om du har lyst til at være sammen med en fyr, som ikke stopper når du siger nej. Tænk lige lidt over det - er det okay for dig?
Hvis du har brug for at snakke mere om det, så er vi her for dig!
Skriv til os på chatten, mandag-fredag fra kl 17-20.
Mvh Bryd Tavsheden