02/06/2022
Kan vold også være med stemmen?
Jeg føler vold det også kan handle om råb og surhed som fks når min mor røber af mig og smækker med dørene vold er når der er folk der slår men er det også med stemmen?

Svar
Kære du,
Jeg tænker, at du spørger til om vold også kan være psykisk?
Det kan det. Psykisk vold defineres ved gentagende gange at være udsat for manipulation, trusler, nedgørelser.
Det er et mønster der fortsætter og bryder en ned psykisk - derfor kalder man det psykisk vold.
Vold er derfor bestemte handlinger.
Ud fra din beskrivelse, vil jeg ikke umiddelbart kunne sige, at din mor udsætter dig for vold. Der skal vi simpelthen vide mere.
Men jeg forestiller mig, at det ikke er særligt rart, når din mor råber og smækker med dørene?
Måske kunne det være rart for dig, at snakke med nogen om?
Jeg vil derfor bede dig om at gå ind og skrive med os på chatten i næste uge fra tirsdag til fredag fra kl 17 (mandag er en helligdag)
Mvh Bryd Tavsheden