03/06/2022
Er det normalt, at mor slår når vi er uvenner?
Er det normalt at når man bliver uvenner med ens mor, at hun så begynder at slå på en? Og gør det næsten hver gang i uvenner?

Svar
Hej pige på 14 år
Tak for dit brev - hvor er det godt, at du skriver!
Jeg kan ud fra dit brev forstå, at din mor slår dig, næsten hver gang I er uvenner. Og her vil jeg gerne gøre det klart og tydeligt, at nej - det er ikke normalt, at ens mor slår, når man er uvenner. Dette kaldes for fysisk vold, og dette er ikke tilladt. Derfor er det rigtig vigtigt, at du italesætter dette problem, da det skal stoppes så hurtigst som muligt.
Jeg vil anbefale dig, at du snakker med din mor om det, og fortæller hende at det ikke er tilladt at slå, for at gøre hende bevidst om det. Du kan også snakke med et familiemedlem om det, eller en anden som du er tæt med og stoler på, da det er vigtigt du ikke går rundt med det alene.
Derudover vil jeg også anbefale dig at henvende dig til vores online chat i hverdagene mellem kl. 17:00 - 20:00, så du kan få sat flere ord på din situation, og så kan en af vores rådgivere hjælpe dig yderligere.
Jeg håber, du henvender dig til os.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden