04/06/2022
Klassekammerat truer mig med at banke mig, hvis jeg fortæller om de ting han laver
Hej vi havde for noget tid siden en dreng i vores klasse som solgte ting han ikke skulle og vi vidste alle hvad han gik og lavede nogen af os var meget bange for han( inklusivt mig) han truede os med at sige det til nogen, han sagde at hvis vi sagde det ville han finde os og banke os senere opdaget vores lære det og siger direkte til os at hvis vi ha de sagt det var det her aldrig sket, men vi kunne jo ikke sige det når han truer os.
Han kom så senere sammen med min ven og jeg er meget bekymret for hende, hvad skal jeg gøre?.

Svar
Hej pige på 13 år
Tak for dit brev. Sikke en ubehagelig situation. Det er slet ikke okay, at han truer dig og gør dig bange.
Du burde inddrage dine forældre ind i dette, så de er opmærksomme på det. Måske kan de hjælpe dig i denne situation? Du kan også snakke med en af dine andre lærere om det, så de kan tage fat i ham.
Det er vigtigt, at du inddrager de voksne ind i det, så du ikke går rundt alene og er bange.
Hvis du ønsker at uddybe din situation, følelser og tanker yderligere, er du mere end velkommen til at kontakte vores online chat i hverdagene mellem kl. 17.00 20.00.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden