08/06/2022
Mine forældre truer mig med at aflyse mine aftaler, når jeg gør noget forkert
Hvad nu hvis at jeg for eksempel skal hjem og sove med en ven eller noget af den stil og så mine forældre truer med at aflyse det hvis jeg gør noget forkert

Svar
Hej du,
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver ind til os omkring din situation, og de tanker du går rundt med.
Det kan være ubehageligt, når ens forældre truer en med, at de vil aflyse ens aftaler med vennerne, når man gør noget forkert. Hvis dine forældre ofte truer dig, altså hvis det er noget der gentager sig, så kan det være psykisk vold. Det er psykisk vold, når en ubehagelig handling bliver gentaget flere gange.
Hvis du er i tvivl, så vil jeg opfordre dig til at tale med en voksen som du har tillid til - dette kan for eksempel være en lærer eller et familiemedlem.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden