14/06/2022
12 årig pige i tvivl om, at hun har været udsat for krænkelse
Min mor slår mig på røven og engang sagde jeg at det var ubehageligt så sagde hun at jeg var fjollet og at jeg skulle huske at ingen andre måtte røre den.? Er det krænkelse?

Svar
Hej og tak fordi du skriver til os.
Du fortæller, at din mor slår dig på røven og at du en gang sagde til hende, at du synes at det var ubehageligt, hvilket hun synes var fjollet, og at du skulle huske, at ingen andre måtte røre ved den. Du spørger derfor, om dette er krænkelse eller ej. Uanset om det er krænkelse eller ej, så er det ikke okay at hun slå dig på røven, hvis du synes, at det er ubehageligt og har sagt fra.
Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at Jeg synes at det er godt, at du selv har sagt fra overfor din mor, selv om hun synes at det er fjollet. hvis du mener, at det er grænseoverskidende og ubehageligt, at din mor slår dig på røven, så er det en krænkelse og derfor synes jeg, at du skal sige det til hende flere gange. Hvis hun stadig ikke lytter til dig, så vil jeg råde dig til, at snakke med en anden voksen du har det trygt med.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden